Søg
Filters
Close
RSS

Blog indlæg af '2015' 'september'

Klargør din bil til efteråret

EFTERÅRSKLARGØRING 
Efteråret nærmer sig og klargøring af bilen til efteråret og vinteren, er en rigtig god investering. En pæn og velholdt bil holder generelt længere og har større handelsværdi hvis du ønsker at sælge. Når du gør bilen efterårsklar, får du samtidig tjekket bilen, hvilket kan have rigtig mange fordele af sikkerhedsmæssig betydning.

Udvendig gennemgang

  • Start klargøringen med at gå bilen efter udvendig
  • Undersøg vinduesviskernes blade og se efter om gummiet er helt 
  • Skal vinduesviskerne skiftes, kan du ofte selv klare det 
  • Se også efter om alle bilens lygter virker, og husk også blinklys og stoplys


Godt med smørelse

  • Brug en fornuftig universalolie til at smøre bevægelige dele som viskerarme, hængsler og brændstofklap
  • Visse steder kan det være formålstjenlig at bruge et smøremiddel på spraydåse 
  • Brug låseolie/grafit til låsene. Har bilen centrallås, er det ekstra vigtigt at komme rundt i alle låse, som ikke bruges dagligt 
  • Det er en god idé at bruge nøglen i alle låse jævnligt, så de ikke gror sammen af snavs og rust!


En indvendig omgang

  • Klargøring af det indvendige i bilen begynder selvfølgelig med en grundig støvsugning!
  • Tøm bilen for alle unødvendige ting, inden du tager fat med støvsugeren 
  • Så kommer turen til ruderne. Brug et glasrengøringsmiddel og bliv ved indtil alle striber er væk 
  • Indvendig polering af bilruder med nogle dråber koncentreret opvaskemiddel, hjælper til at holde ruderne fri for dug 
  • Anvend aldrig plejemidler på rat og pedaler. Brug hellere almindelige og egnede husholdningsprodukter til rengøringen 
  • Et lille tip er, at en pensel er god til afstøvning af ventilationsdyser- og gitre, ligesom en fnugbørste gør rengøring af sæder lettere!


Udskift sommerdækkene

  • Inden du afmonterer sommerhjulene, skal du kontrollere, at mønsterdybden på vinterdækkene er i orden
  • Tjek for eventuelle skader og fjern sten og andet der har sat sig fast 
  • Sommerdækkene skal opbevares mørkt, køligt, i rengjort stand og med korrekt dæktryk


Bilens lak

  • Inden du begynder at behandle bilens lak, skal du tjekke bilen for flyverust, som er små rustne ujævnheder på bilens lak
  • Når det er gjort, skal du vurdere, hvor meget du behøver at gøre for at få lakken pæn 
  • Topresultat får du ved at starte med en lakrens og slutte af med en lakkonservering eller –forsegling 
  • Husk at smøre alle plastlister ind i et plejemiddel inden du begynder på lakken


Du slipper for arbejdet
Du kan helt slippe for kargøring af bilen, ved at lade PR Design gøre det. Så ring endlig på 64 47 35 10 og får en overslagspris.



Vi gør det gratis
Hvis du har bilen på værkted her, så fastgør vi dine nummerplader uden beregning. Husk at det pr. 15. november er lovpligtigt, eller kan du riskerer et bødeforlæg på op til kr. 1.000,-

 

 

 

Quant F


MED QUANT F MÅ MAN VIST REDEFINERE OPFATTELSEN AF EN ELBIL
Elektrisk fartmonster kører 800 km på en opladning. Sportsvogn fra Liechtenstein ser ud til at redefinere vores opfattelse af en elbil.
Det drejer sig om sportsvognen Quant F, der produceres af virksomheden nanoFlowcell i Liechtenstein.

En rap og hurtig sag med en tophastighed på hele 300 km/t, og med en rækkevidde på helt op til 800 kilometer på en opladning.

Den 5,25 meter lange elektriske muskelmaskine får sin power fra fire elmotorer, der trækker på et helt nyudviklet batteri, der i stedet for konventionelle brændselsceller, arbejder med to ioniske væsker, med hhv. positiv og negativ ladning.

De ligger i en tank på 2 x 250 liter og har ifølge nanoFlowcell forøget bilens rækkevidde med 30 procent i forhold til dens forgænger Quant e-Sportlimousine der blev præsenteret i Geneve i 2014.

Quant F er udstyret med en nyudviklet automatisk 2-trins transmission, den er permanent firhjulstrukket og kabinen bygget i kulfiber.



 

 

 

 

 

 

Mercedes-Benz Concept S-Class Coupe

MERCEDES MED SMÅ JUSTERINGER
Farvel til Mercedes CL og giv en varm velkomst til Mercedes S. Navneændringen er blot en formalitet, da den afgående
CL-klasse allerede var baseret på S-Class luksus sedan, men med ankomsten af den nyeste S-Class, har Mercedes besluttet, at den nye to-dørs version vil blive omdøbt til S-Class Coupe. Bilens grundlæggende form er velkendt, LED lys og forlygterne er næsten identiske med S-Class sedan.

Spionbilleder her viser Mercedes-Benz S - Class Coupe, som den kommer til at se ud og det forventes at bilen kommer til salg til næste år.
 

Mercedes-AMG C63 Coupe Edition 1, DTM Racing Car

DJÆVLEN MED DE MANGE HESTEKRÆFTER
Mercedes har lige lanceret Mercedes AMG C63 Coupe Edition 1 og Mercedes AMG DTM racerbil, der vil være finde på manger racerbaner rundt om i verden i sæsonen 2016.


Den først model, Mercedes-AMG C63 Coupe er malet til at matche den særlige DTM racerbil design i farverne grå, sort og gul maling. Bilen kan selvfølgelig også bestilles i en mere afdæmpet farve, med mat-grå striber. Bilern har kulstof-keramiske bremser, og en AMG aerodynamisk pakke, der inkluderer en større spoiler og nye sideskørter.


Den anden model, Mercedes-AMG DTM racerbil er bygget over en Mercedes C63 Coupe, men forstærket flere steder og med aerodynamiske opgraderinger og 18-tommer racing hjul.

Læa mere her.

 

BMW M6 GT3

Fra gadebil til racerbil. Leder af Design BMW M Krzysztof Szews taler om designet af BMW M6 GT3




Få et glimt af udviklingen af den nye racerbil BMW M6 GT3. Racing udgave af BMW M6 Coupe vil deltage i et væld af mesterskaber og berømte racerløb rundt om i verden i sæsonen 2016, som en del af "BMW Sports Trophy".


Læs mere på BMW Motorsport her

Mercedes-Benz “Concept IAA”: digital transformer

MERCEDES TRANSFORMERS
Mercedes-Benz viser Intelligent Aerodynamisk Automobile, med "Concept IAA" har Mercedes nemlig kombineret aerodynamik med uimodståelig design.

To i én
Mercedes-Benz "Concept IAA" (Intelligent Aerodynamisk Automobile ) er to biler i én: en aerodynamik verdensmester, en fire-dørs coupé med det uimodståelig design. Bilen, som har verdenspremiere på IAA Cars 2015, skifter automatisk fra design tilstand til aerodynamisk tilstand, når køretøjet når en hastighed på 80 km/t, hvorved talrige aerodynamik foranstaltninger ændre formen af køretøjet. "Concept IAA" fortsætter design linjen af S-Class og S -klasse Coupé og tilbyder nye touch-baserede funktioner.

Fascinerende transformation
Ved et tryk på en knap, eller automatisk når bilen har net en hastighed på 80 km/t,  udfører Mercedes-Benz "Concept IAA" en fascinerende forvandling, hvor den fængslende smukke fire-dørs coupé bliver til en aerodynamik verdensmester: otte segmenter udvides på bagsiden og øger dens længde med op til 390 millimeter

En forsmag på den nærmeste fremtid
"Concept IAA" byder også på et kig ind i fremtiden på områder, som ikke er synlige ved første øjekast. Bilens  teknologi gør det nemlig muligt at kommunikere med andre køretøjer eller andre informationskilder. Dette udgør et stort fremskridt i bestræbelserne på at undgå ulykker.

Moderne luksus
Det indre af "Concept IAA " kombinerer elegant sportslighed med moderne luksus og fortsætter design linje fra S-Class og S -klasse Coupé.

Rigtig Effektivitet
"Concept IAA " er drevet af en benzin og elektrisk plug-in hybrid-drev med en samlet effekt på 205 kW ( 279 hk). Dette giver den en tophastighed på 250 km / t ( elektronisk begrænset ) . CO₂-udledning og elektriske rækkevidde afhænger af den tilstand og i forhold til hvordan bilen køres.

Porsche Mission E

VERDENS SMUKKESTE SPORTSVOGN
I årtier har Porsche lavet nogle af verdens smukkeste sportsvogne ...

Den ikoniske tyske bilproducent har netop afsløret deres nyeste skud på stammen, bilen hedder Porsche Mission E - en helt igennem elektrisk sportsvogn er netop afsløret på Frankfurt Motor Show og den kan, hvis alt går efter planen, vise sig at blive lige så populær som Porsche 911'ern har været det de sidste 50 år.

Porsche Mission E, fremtidens Porsche er en 600 hestekræfters sportsvogn med fire døre, fire fuld størrelse sæder, firehjulstruken og 0-100 på under 3,5 sekunder, og helt uden en dråbe benzin .


Wolfgang Hatz , Porsches chef siger "Med denne bil, har vi til hensigt at starte en ny æra, ligesom Porsche 911 har haft det de sidste 50 år" "Dette er mere end en "show" bil, det er en konceptbil, som vi kan realisere. Men før vi kan sætte den i produktion, har vi brug for 3 til 3 et halvt år mere".

Vi ser derfor frem til 2018 og håber at se dette fantastiske design på gaden.

BMW M6 GT3

BMW RACING
BMW har sat en kurs for fremtiden i GT racing med præsentationen af den nyudviklede BMW M6 GT3. Racing udgaven af BMW M6 Coupe vil blive sendt til handling af mange private teams for 2016 sæsonen i et væld af mesterskaber og berømte racerløb rundt om i verden som en del af "BMW Sports Trophy".

 



BMW Motorsport har brugt sin store erfaring fra succesfulde forgængere som BMW Z4 GT3 i udviklingen af den nye bil. Det nye GT3 racer kan prale af en lang række forbedringer, især køreegenskaber og økonomi. Et eksempel er anvendelsen af en seriefremstillet motor med M TwinPower Turbo-teknologi, som udvikler højere output og en stigning i drejningsmoment. Desuden med sin centralt beliggende førersæde og lang akselafstand, kan BMW M6 GT3 tilbyde en køreglæde uden sidestykke på racerbanen.



 

 

AC Schnitzer Quartz Chronograph 4 nu tilgængelig


AC SCHNITZER QUARTZ CHRONOGRAPH 4
Endelig er AC Schnitzer Quartz Chronograph 4 nu tilgængelig og fåes i børstet rustfrit stål med rem i carbon look.


Den nye Chronograph 4, fortsætter AC Schnitzer's traditionen med høj kvalitets ure.


Diameter: 42 mm
Længde: 26 cm


- incl. læder rem i carbon look
- incl. silikone rem
- incl. værktøj


Uret leveres i eksklusiv gaveboks til kr. 1.680,-

AC Schnitzer Accessories her

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BMW topper listen for 4 år i træk

BMW ER BILEJERNES LIEBLING NR. 1

Danskerne er generelt blevet mere tilfredse med deres biler, viser FDMs AutoIndex, der toppes af tysk trio.

 

BMW er fortsat bilejernes liebling nummer ét. Sydtyskeren topper for fjerde år i træk FDMs AutoIndex som det mærke, bilejerne samlet set er mest tilfredse med. På de to efterfølgende pladser har Mercedes-Benz og Audi byttet plads i forhold til sidste års undersøgelse.

 

FDM beder bilejerne vurdere tilfredsheden med deres bil, som tilsyneladende bare fortsætter med at stige og i 2015 er højere end nogensinde.

 

I gennemsnit er den samlede tilfredshed steget med 1,7 procent i forhold til sidste år.

 

- Spørger man bilejerne, er der ikke mange fingre at sætte på BMW. Men nok så interessant er det, at bilejernes tilfredshed generelt fortsætter med at stige. Det viser, at mens forhandlere og importører ikke kan gøre meget ved, hvor godt bilerne er skruet sammen, kan de løfte oplevelsen af bilejerskabet på andre områder, hvilket de er lykkedes med de senere år.

 

Har man ikke set biler i den "guldfarve" et sted før? 

"Fremtidens Sportsvogn"

BMW i8
"Fremtiden Sportsvogn" er muskuløs med en lav og bred profil, der gør den til en ægte sportsvogn. Samtidig er i8 designet særdeles stilrent og gennemarbejdet ned til mindste detalje, både æstetisk og aerodynamisk. BMW i8 er klar til at revolutionere en helt bilklasse. Den første fuldblods sportsvogn med forbrugs- og udledningsværdier som en kompakt model. Plug-in-hybrid-teknologiens styrke er blandt andet den perfekte synkronisering af elmotoren og forbrændingsmotoren, som udmønter sig i overlegen effektivitet og køredynamik, BMW i8 er den første sportsvogn, der giver dig en forsmag på fremtiden.


BMW i8 en sportsvogn ved første blik. Ekstremt lav og bred front, en lav profil, kraftfulde overflader og præcise linjer. Ved andet og tredje blik springer det gennemtænkte bilkoncept i øjnene. Med et design, der kun har én eneste funktion: At forene bæredygtighed og effektivitet med dynamik og sportslige køreegenskaber. På vejen viser BMW i8 samspillet mellem disse idealer. Her vil du opleve de klassiske BMW kvaliteter helt tæt mod asfalten.


Kombinationen af en elmotor og en stærk benzinmotor udgør fundamentet for vor tids mest innovative sportsvogn – BMW i8. Bilens sportslige kvaliteter er allestedsnærværende. Det præcise samspil mellem elmotoren og forbrændingsmotoren sikrer begejstrende effektivitet og imponerende dynamik. Når du ikke kører fuldelektrisk, lades højvoltbatteriet op ved hjælp af benzinmotoren, så batteriet er klar til at varetage boostfunktionen ved behov. Opladningen er kraftigst i kørselsfunktionen SPORT, hvor også genvindingsfunktionen fra påløb og nedbremsning arbejder mest effektivt. I COMFORT-mode og ECO PRO-mode generes der mindre strøm til højvoltbatteriet. Når du vælger kørselsfunktionen HYBRID, er det alene genvinding af bremseenergi, der bidrager til at lade højvoltbatteriet op.

Pris fra ca. kr. 3 millioner.


FOTO: BMW

 

 

 

 

 

 

Ferdinand Alexander Porsche

PORSCHE 911
En af de mest genkendelige og de mest indflydelsesrige modeller i bilens historie , Porsche 911 , med mere end et halvt århundrede af eksistens. De fleste kredit for oprettelsen af denne berømte sportsvogn tilhører en mand ved navnEn af de mest genkendelige og de mest indflydelsesrige modeller i bilens historie , Porsche 911 , med mere end et halvt århundrede af eksistens. De fleste kredit for oprettelsen af denne berømte sportsvogn tilhører en mand ved navn Ferdinand Alexander Porsche.


FA Porsche, barnebarn af virksomhedens grundlægger, overtog ledelsen af Porsche design team i 1962, og et år senere
afsluttede arbejdet med 911-modellen. Selvom bilen oprindeligt blev markeret 901, men på grund af at det faktisk var Peugeot
som havde kravet på de tre-cifrede tal med et "0" i midten, blev navnet hurtigt ændret til Porsche 911. Den nye Porsche
model havde premiere på Frankfurt Motor Show i september 1963. Fra dette tidspunkt frem til i dag, har Porsche solgt over
820.000 eksemplarer af bilen med det magiske nummer "911".

På trods af de mange ændringer og fremskridt, er det grundlæggende design og mekanisk koncept, med motoren bagerst og
baghjulstræk, forblevet det samme i dag. Når de sættes side om side model af 1963 og den nuværende udgave af
Porsche 911, så kontinuiten indlysende.

Porsche har udarbejdet en original og en kopi af modellen fra 1967 som det ses på billedet.

 

Bilernes bodybuilder

MERCEDES C63 AMG S
Bilen med verdens bedste motor. Bilen er nemlig sendt til træning i tuningsafdelingen, hvor de fartglade ingeniører har udviklet en ny V8-motor på 4,0 liter og to turboladere. Et boost der giver bilen 510 hk og så kraftigt et drejningsmoment, at den næsten flår asfalten op. Der er plads til 19" fælge, firedobbelt udstødning.

Den lave kabine, placeret din dertil indrettede og nyd udsigten til, fire blankpolerede alu-luftdyser, sportsrettet med den flade bund og det lille joystik af en gearvælger. Tryk på den store startknap og lad koncerten begynde ...


Prisen på denne udgave løber op i 2,2 millioner med ekstraudstyr. Men så har man også en C-klasse, der seriøst giver naboens bil baghjul.